Toch een beetje vakantiestress

26 mei 2022 - Catania, Italië

Vanmorgen is windstil en heiig, de scheidslijn tussen zee en lucht is nauwelijks te zien. Dat zijn we niet gewend. Wel broeierig warm nadat ik midden in de nacht de caravanluifel heb moeten indraaien vanwege stormachtige wind. Raar.

Vandaag verlaten we het vaste land van Italië en pakken we de veerpont in Villa San Giovanni die ons in 20 minuten overbrengt naar Messina, Sicilië. Maar eerst wegkomen uit Tropea, dat valt verdraaid nog niet mee. De binnenweggetjes naar opnieuw de SS18 worden smaller en smaller totdat een goed Engels sprekende Italiaan ons stellig adviseert de weg niet te vervolgen. Alles beter dan onverwachts voor een hek of andere hindernis komen te staan. Grazie mille. Google Maps doet z'n best een andere route naar San Giovanni te vinden maar ik bespeur lichte stress in de stuurhut. Opnieuw is de beste remedie rustig te blijven, San Giovanni loopt niet weg.

Uiteraard lukt het ons en hebben we genoeg tijd om onderweg een lekker koffietje en puddingbroodje te scoren bij een tankstation waar we de dieseltank nogmaals volgooien. Mea voelt zich stevig gadegeslagen door allemaal ouwe mannetjes - verder geen punt hoor - maar die komen waarschijnlijk af op de rijkelijke drankvoorraad die hier verkrijgbaar is bij elk tankstation. Net zo makkelijk.

De veerpont komen we niet op zonder te betalen. Het was het proberen waard. Maar de route naar de biglietteria om een ticket te kopen kent zo z'n obstakels maar ook dat lukt. Opnieuw lichte stress maar die laten we achter op het vaste land als we om 12.45 uur de pont opdraaien. Volgende bestemming aan de andere kant is Taormina (https://nl.wikipedia.org/wiki/Taormina) of het Volendam van Sicilië zoals ons is voorgehouden door Hans en Karin die waarschijnlijk nu al op Schiphol bivakkeren om morgen om 17.00 uur het vliegtuig te kunnen pakken 😀. Maar ze hebben wel een beetje gelijk. Het oude Grieks-Romeinse theater is prachtig maar het stadje is supertoeristisch.

Wel nog even een heerlijk ijsje eten en dan op naar onze laatste camping in Catania. Die bereiken we op 17.15 uur. 223 kilometer gestuurd, genoeg voor vandaag. Morgen Catania verkennen.

Einde van dag 19.

1. Piet Koren:
    26 mei 2022
    Het was eventjes stressen dus maar alles is weer gelukt. Ruimte zat op de pont. Morgen een makkie.
  2. Jacq:
    27 mei 2022
    Geniet van jullie laatste vakantiedagen en de hereniging met Karin en Hans. Voor hun ook een mooie reis gewenst en voor jullie alvast een goede terugreis. Groetjes en tot gauw