Nog een keer terug naar Sicilië

27 mei 2022 - Catania, Italië

Vanmorgen gaat de zon op vanuit zee, dat is nieuw. Niet dat we daar getuige van zijn want we liggen nog op één oor. We staan op camping Jonio in Catania en hebben opnieuw uitzicht op zee maar dit is de Ionische Zee aan de oostkant van Sicilië. En een heel ander soort kust dan tot nu toe gezien, we bevinden ons op uitlopers van de vulkaan Etna dus zwarte lavarotsen. Ook weer mooi.

We bereiden ons vandaag voor op de wisseldag van morgen. Ik bemerk uit de leuke en meelevende reacties op ons reisblog dat we er nog een hele Siciliëvakantie aan vast plakken, was dat maar waar. Mea en ik hebben het nog steeds uitstekend naar onze zin maar het einde van onze vakantie is in zicht. Sicilië (Catania) is voornamelijk gekozen vanwege een goede vliegverbinding met Nederland. Zondag vliegen we terug. Inderdaad jammer dat we Sicilië voor dit moment moeten laten voor wat het is maar ach, dan hebben we nog een keer een bestemming om naar terug te keren. Wat een heerlijk vakantieland is het toch, Italië.

We maken niet al te veel haast vanmorgen maar we hebben wel een poetsbeurt van de camper gepland. Dus niet al te veel lantefanteren. Google Maps brengt ons bij een tankstation met een wasstraat groot genoeg voor ons huisje. Stofzuiger door het interieur, hogedrukreiniger op het exterieur, poetslapje links en rechts, het karretje is weer helemaal fris voor Hans en Karin die om 20.00 uur op Catania Airport landen. Vanavond hebben zij nog een aparte accommodatie gehuurd en wij doen dat zaterdag op zondag, met vier volwassenen in de campert is een uitdaging die we in overleg niet aangaan. Maar morgen hebben we in ieder geval gezellig een dag met elkaar. Ik vermoed dat we Catania gaan verkennen en een lekkere lunch niet aan ons voorbij zullen laten gaan.

Uiteraard nu nog even langs de supermarkt om de borrel van vanavond voor te bereiden want hoe leuk is het onze verhalen met Hans en Karin te delen en te horen welke route zij weer terugnemen naar Nederland. De campingbazin keek me overigens wel een beetje raar aan na haar uitleg over vertrekprocedure toen ik haar vertelde dat wíj niet meer uitchecken. In een flits voorzag ze mogelijkheden voor seizoensverhuur of zelfs langer maar e.e.a. was snel uitgelegd. We zullen de strikte regels overbrengen aan de nieuwe chauffeur en navigator.

We hebben onze klusjes vandaag allemaal naar tevredenheid afgerond en verhip, zit de drie al weer in de klok? Mea, hebben we nog een flesje van die heerlijke witte.

Einde van dag 20.

1. Piet Koren:
    27 mei 2022
    Ach jammer luitjes. Het zit er dus bijna op maar toch zijn jullie weer een ervaring rijker en ja aan alles komt een einde dus ook vakantie. Voor straks, een veilige vliegreis terug en we gaan elkaar gauw zien.
    Groetjes
  2. Dirk:
    28 mei 2022
    Hee Hollandse spagettivr.... eh, ik bedoel bloggers, het zit er bijna op!
    Mooie indruk gekregen van jullie belevenissen en leuk voor later: "gelukkig hebben we de blogjes nog :)". Leuk dat we zo een btje met jullie konden meereizen, vereist toch de nodige discipline lijkt me, iedere dag weer die laptop open. Nog een heel gezellige dag gewenst met zn vieren en voor zondag vast een goede terugreis!
  3. Erna Molenaar:
    28 mei 2022
    Ha Globetrotters, spannend zo’n nachtje op een uitloper van de Etna als afsluiter van jullie trektocht. Daarmee hebben jullie natuurlijk alle energie opgedaan voor de poetsbeurt. Als een echte Hollandse “Mien Dobbelsteen” afscheid nemen van Italië. Alle gekheid op een stokje, veel plezier nog tijdens jullie laatste uurtjes daar.
  4. A & A:
    28 mei 2022
    we hebben genoten van jullie blogs en als het ware meegereisd, een behouden terugkomst en tot ziens.
  5. Han molenaar:
    28 mei 2022
    Heb heerlijk meegereisd met jullie vakantie.en ervan genoten.
    Goeie reis terug hoor.en groetjes
    Han